Examenul de titularizare le-a pus mari piedici profesorilor. Tot in 2025, din aproximativ 40000 de profesori înscrisi, 8556 (21%) nu au predat lucrarea (ori că au lipsit, ori ca li s-au părut prea dificile subiectele).
Același lucru s-a întâmplat și în 2024: Din 36000 de oameni înscriși la titularizare, 5000 nu au venit la probă, iar 2600 au plecat după ce au văzut subiectele. Cât au copiat profesorii? De 20 de ori mai mult decât elevii care au susținut Evaluarea Națională.
În 2023, la examenul de titularizare s-au înscris 31900 de oameni, dar 20% nu s-au prezentat, iar alte câteva mii au plecat după ce au văzut subiectele. Alții, au fost eliminați din cauza că au fost prinși în timp ce copiau. De fapt, s-a constatat că profesorii au copiat de 3 ori mai mult decât elevii care au dat bacul în același an. Cele mai utilizate metode de copiere ale profesorilor sunt: căștile miniaturale, fițuicile sau telefoanele mobile.
Acest lucru ridică semne de întrebare cu privire la pregătirea viitorilor profesori, mai ales în contextul în care întrebările de la unele materii se puteau rezolva foarte ușor, chiar și de un elev din clasele primare. Iată câteva exemple:
-Desparte în silabe ,,grăunțele” și ,,hrană”
-Găsește câte un sinonim pentru cuvintele ,,ciudat” și ,,întâmplările”
Pentru a promova examenul de titularizare, candidații trebuie să ia cel puțin nota 7, iar aproape jumătate din persoane nu au reușit să ia această notă ( Dacă luam în considerare si pe cei care nu au venit, pe cei care au plecat când au văzut subiectele și pe cei care au copiat, depășim cu mult procentul de 50%)
Observăm o creștere alarmantă și continuă a gradului de nepregătire a viitorilor profesori. Cum va ajunge învățământul românesc în aceste condiții? Nu e de mirare că cel puțin 50% dintre elevi sunt analfabeți funcționali.
Link-uri: